Coronavirus

Informatie met betrekking tot het coronavirus

 

Laatst geüpdatet op: 26 mei 2020

 

Easyatent annuleert alle aankomsten tot en met 14 juni 2020.

Als gevolg van de wereldwijde uitbraak van het coronavirus en de onzekerheid die dit met zich meebrengt hebben wij besloten alle aankomsten tot en met 14. juni 2020 te annuleren. Voor vakanties na deze datum verandert er voorlopig niets en zijn de boekings- en annuleringsvoorwaarden van toepassing. Uiteraard volgen wij de ontwikkelen en adviezen van de autoriteiten zowel nationaal- als internationaal op de voet.

 

Waarom hebben wij deze maatregel genomen en wat zijn de gevolgen voor u. Wij zetten alles even op een rijtje:

 

  • Ik heb een reis geboekt met aankomst voor 14 juni. Gaat mijn vakantie nu niet door?

Nee, helaas gaat uw vakantie niet door. Deze beslissing is genomen door de verregaande maatregelen die er nationaal- en internationaal zijn om verdere verspreiding van het coronavirus te voorkomen. Omdat het om een zeer uitzonderijke situatie gaat, kunnen wij niet uitsluiten dat u veel hinder zou kunnen gaan ondervinden tijdens uw reis en het verblijf op de bestemming. Daarnaast zijn voorbereidingen op de campings niet mogelijk door de beperkingen dit thans zijn opgelegd door de nationale overheden. Veel campings zijn en blijven voorlopig gesloten.

 

  • Ik heb al een betaling gedaan. Ben ik dat geld nu kwijt?

Nee, u bent uw geld niet kwijt. U behoudt het bedrag wat u ons heeft betaald als tegoed (Covid-19 voucher) voor een volgende vakantie.

 

  • Tot wanneer kan ik dit Covid-19 voucher gebruiken?

U hoeft niet meteen te beslissen. U kunt hier rustig de tijd voor nemen.

* De Covid-19 voucher is inwisselbaar tot minimaal 31 mei 2021. Wij gaan hier coulant mee om.

* De Covid-19 voucher is geldig voor aankomsten tot en met 31 oktober 2021. U kunt de boeking zelf online maken. U kunt kiezen uit het gehele aanbod van Easyatent. De verrekening van de waarde van het Covid-19 voucher regelen wij. U wordt hier na uw nieuwe boeking over geïnformeerd.

 

  • Mag ik de Covid-19 voucher omwisselen voor contact geld?

Nee, dat is niet mogelijk. Gezien de uitzonderlijke situatie is met diverse brancheverenigingen (in binnen- en buitenland) afgesproken dat het rechtvaardig is af te wijken van de normale omstandigheden.

 

  • Wanneer wordt het Covid-19 voucher verstuurd?

Vanaf 22 april gaan wij (gefaseerd) per mail de voucher(s) toesturen.

 

  • Kan ik de Covid-19 voucher al inwisselen voor een te boeken reis in 2020 of 2021?

Ja, dan kan! Vanaf 22 april staat ook ons aanbod voor reizen in 2021 al live. U kunt dus meteen gebruik maken van uw voucher.

 

  • Hoe werkt het vouchersysteem?

Tegelijk met de Covid-19 voucher ontvangt u een toelichting hoe het vouchersysteem werkt. Dit is heel eenvoudig en zal weinig vragen oproepen. Heeft u toch nog vragen, dan zijn wij uiteraard bereid u verder te helpen.

 

  • Als mijn nieuwe boeking goedkoper of duurder is, wat gebeurd er dan?

Als uw nieuwe reis goedkoper is, dan blijft dit verschil staan als tegoed. Is uw reis duurder, dan worden de meerkosten in rekening gebracht.

 

  • Is de regeling met betrekking tot kosteloos annuleren voor een bepaalde datum nog van toepassing?

Nee, gezien de huidige uitzonderlijke situatie is deze regeling niet meer van toepassing. Er wordt alleen nog gewerkt met een Covid-19 voucher. De Nederlandse brancheverenigingen ondersteunen deze oplossing.

 

  • Als ik toch besluit mijn reis te annuleren, krijg ik dan het verschil tussen de annuleringskosten en wat ik betaald heb terug in contant geld?

Nee, ook het verschil tussen de annuleringskosten en wat je betaald hebt wordt in de vorm van een Covid-19 voucher uitgekeerd.

 

  • Moet ik mijn restantbetaling gaan betalen?

Ja. Wij begrijpen heel goed dat er twijfels zijn over het doorgaan van de vakantie. Het is ook lastig dit te voorspellen. Op basis van de huidige gegevens gaat uw reis door. Vanwege de uitzonderlijke situatie en om u tegemoet te komen hebben wij wel de betalingstermijn aangepast naar 3 weken (in plaats van 8 weken) voor aankomst. Dit geldt voor boekingen met aankomst tot en met 31 mei 2020. Voor aankomsten vanaf 1 juni 2020 gelden de normale boekingsvoorwaarden.   

 

  • Kan ik een beroep doen op op mijn reis- of annuleringsverzekering?

Nee, dat is niet mogelijk. De redenen van annulering/wijziging vallen niet binnen de voorwaarden van de Allianz reisverzekering.

 

  • Ik heb een reis geboekt met aankomst vanaf 15 juni. Gaat deze wel door?

Ja, op basis van de informatie die wij nu hebben gaan wij ervanuit dat uw reis doorgaat. Dat is uiteraard afhankelijk van de actuele informatie. Deze blijven wij van dag tot dag volgen.

 

  • Wanneer hoor ik of mijn vakantie niet door kan gaan?

Op basis van de maatregelen van de overheid wordt bepaald of een reis wel of geen doorgang kan krijgen. In het geval een reis geen doorgang kan krijgen nemen wij contact met u op. Dit zal uiterlijk 2 tot 4 weken voor aanvang van de reis plaatsvinden.

Belangrijk: wij nemen altijd contact met u op!

 

Heeft u ondanks onze uitleg nog vragen, dan verzoeken wij u vriendelijk ons deze per mail te stellen. Wij doen onze uiterste best u zo snel mogelijk te beantwoorden. Graag vragen wij hierin om uw begrip en medewerking.

 

Via deze webpagina zullen wij veel gestelde vragen zo veel mogelijk weergeven en actualiseren.

 

Website met nuttige informatie:

https://www.nederlandwereldwijd.nl/landen/kroatie

 

Coronavirus; kan ik veilig op vakantie naar Kroatië?

 

Er zijn veel vragen over wat er wel en niet kan/mag in Kroatië. Onderstaand een overzicht van de maatregelen die van toepassing zijn. Daarbij zijn er wel beperkingen/richtlijnen.

 

  • In Istrië gaan de hotels en campings vanaf 11 mei weer open.
  • Restaurants en terrassen mogen weer open vanaf 11 mei.
  • Vanaf 11 mei gaan winkels, bibliotheken, musea , sportlocaties, speeltuinen, nationale parken en basisscholen weer open.
  • Sportscholen en fitnesscentra gaan vanaf 13 mei open.
  • Zwembaden, theaters en bioscopen gaan vanaf 18 mei weer open.
  • Openbaar vervoer tussen de steden wordt hervat.
  • Middelbare scholen en universiteiten blijven gesloten.
  • Binnenlandse vluchten worden vanaf 11 mei hervat.
  • Het openbaar vervoer tussen steden is hervat, inclusief lucht-, land- en treinverkeer, evenals bootverbindingen naar eilanden

 

Algemene regels:

Afstand tussen personen: binnen 1 meter / buiten 2 meter

Mondkapje: verplicht in winkels en openbaar vervoer

Groepsvorming: toegestaan tot maximaal 10 personen

Boetes: op het niet naleven van de regels staan forse boetes.

Hand geven: wordt afgeraden

Lockdown: is niet meer van toepassing

 

Grenzen:

Er zijn beperkingen opgelegd voor personen die Kroatië willen inreizen. De Kroatische grenzen zijn in beginsel gesloten (code Oranje).

Er wordt overlegd tussen een aantal landen (in EU verband) om de grenzen eind mei weer te openen. Ondanks dat Kroatië graag weer toeristen verwelkomt is de focus gericht op gezondheid en veiligheid.

Duitsland versoepelt stap voor stap de grenscontroles vanaf zaterdag (16 mei). Op 15 juni zouden dan alle grenscontroles die buitenlanders uit het land moeten weren, zijn opgeheven.

 

Keep on dreaming ...

Nieuwsbrief
Meld je aan
Visuele controle