Coronavirus

Informatie met betrekking tot het coronavirus

 

Laatst geüpdatet op: 24 augustus 2020

 

Helaas is de besmettingsgraad in delen van Kroatië toegenomen waardoor code oranje sinds 21 juli weer van toepassing is.

 

Klanten met aankomst tot en met 28 augustus wordt dan ook geadviseerd niet af te reizen naar Kroatië. Deze klanten zullen door ons z.s.m. worden geïnformeerd over de afhandeling van de reservering. De beslissing om te reizen maakt u altijd zelf. 

 

Wekelijks wordt de situatie in Kroatië opnieuw beoordeeld. Dan wordt ook kenbaar gemaakt of de code oranje blijft, of dat Kroatië (of bepaalde regio's) terug gaan naar code geel.

Belangrijk: code oranje is alleen van toepassing als u in Nederland woonachtig bent. 

 

Klanten die vanaf 29 augustus aankomen adviseren wij onderstaande website van de overheid regelmatig te bezoeken. Mutaties wat betreft het veilig reizen naar landen wordt hier actueel weergegeven. Wijziging van code oranje naar code geel (voor bepaalde regio's per land) zijn dan ook mogelijk, zelfs op korte termijn. Wij houden u hiervan op de hoogte.

 

https://www.nederlandwereldwijd.nl/landen/kroatie

 

===================================

 

 

Veel gestelde vragen over de gevolgen van het corona virus. Wij zetten alles even op een rijtje:

 

  • Kroatië wordt gesloten voor buitenlanders, maar ik heb al een betaling gedaan. Ben ik dat geld nu kwijt?

Nee, u bent uw geld niet kwijt. U behoudt het bedrag wat u ons heeft betaald als tegoed (Covid-19 voucher) voor een volgende vakantie.

Belangrijk: er is sprake van een advies! De beslissing om te reizen neemt u zelf.

 

  • Tot wanneer kan ik dit Covid-19 voucher gebruiken?

U hoeft niet meteen te beslissen. U kunt hier rustig de tijd voor nemen.

* De Covid-19 voucher is inwisselbaar tot minimaal 31 oktober 2021. Wij gaan hier coulant mee om.

* De Covid-19 voucher is geldig voor aankomsten tot en met 31 oktober 2021. U kunt de boeking zelf online maken. U kunt kiezen uit het gehele aanbod van Easyatent. De verrekening van de waarde van het Covid-19 voucher regelen wij. U wordt hier na uw nieuwe boeking over geïnformeerd.

 

  • Mag ik de Covid-19 voucher omwisselen voor contact geld?

Nee, dat is niet mogelijk. Gezien de uitzonderlijke situatie is met diverse brancheverenigingen (in binnen- en buitenland) afgesproken dat het rechtvaardig is af te wijken van de normale omstandigheden.

 

  • Wanneer wordt het Covid-19 voucher verstuurd?

Vanaf 22 april gaan wij (gefaseerd) per mail de voucher(s) toesturen.

 

  • Kan ik de Covid-19 voucher al inwisselen voor een te boeken reis in 2020 of 2021?

Ja, dan kan! Vanaf 22 april staat ook ons aanbod voor reizen in 2021 al live. U kunt dus meteen gebruik maken van uw voucher.

 

  • Hoe werkt het vouchersysteem?

Tegelijk met de Covid-19 voucher ontvangt u een toelichting hoe het vouchersysteem werkt. Dit is heel eenvoudig en zal weinig vragen oproepen. Heeft u toch nog vragen, dan zijn wij uiteraard bereid u verder te helpen.

 

  • Als mijn nieuwe boeking goedkoper of duurder is, wat gebeurd er dan?

Als uw nieuwe reis goedkoper is, dan blijft dit verschil staan als tegoed. Is uw reis duurder, dan worden de meerkosten in rekening gebracht.

 

  • Is de regeling met betrekking tot kosteloos annuleren voor een bepaalde datum nog van toepassing?

Nee, gezien de huidige uitzonderlijke situatie is deze regeling niet meer van toepassing. Er wordt alleen nog gewerkt met een Covid-19 voucher. De Nederlandse brancheverenigingen ondersteunen deze oplossing.

 

  • Als ik toch besluit mijn reis te annuleren, krijg ik dan het verschil tussen de annuleringskosten en wat ik betaald heb terug in contant geld?

Nee, ook het verschil tussen de annuleringskosten en wat je betaald hebt wordt in de vorm van een Covid-19 voucher uitgekeerd.

 

  • Moet ik mijn restantbetaling gaan betalen?

Ja. Wij begrijpen heel goed dat er twijfels zijn over het doorgaan van de vakantie. Het is ook lastig dit te voorspellen. Op basis van de huidige gegevens gaat uw reis door. Vanwege de uitzonderlijke situatie en om u tegemoet te komen hebben wij wel de betalingstermijn aangepast naar 3 weken (in plaats van 8 weken) voor aankomst. Dit geldt voor boekingen met aankomst tot en met 31 mei 2020. Voor aankomsten vanaf 1 juni 2020 gelden de normale boekingsvoorwaarden.   

 

  • Kan ik een beroep doen op op mijn reis- of annuleringsverzekering?

Nee, dat is niet mogelijk. De redenen van annulering/wijziging vallen niet binnen de voorwaarden van de Allianz reisverzekering.

 

Heeft u ondanks onze uitleg nog vragen, dan verzoeken wij u vriendelijk ons deze per mail te stellen. Wij doen onze uiterste best u zo snel mogelijk te beantwoorden. Graag vragen wij hierin om uw begrip en medewerking.

 

Via deze webpagina zullen wij veel gestelde vragen zo veel mogelijk weergeven en actualiseren.

 

Coronavirus; kan ik veilig op vakantie naar Kroatië?

 

Er zijn veel vragen over wat er wel en niet kan/mag in Kroatië. Onderstaand een overzicht van de maatregelen die van toepassing zijn. Daarbij zijn er wel beperkingen/richtlijnen. Belangrijk ... geen ander land dan Nederland heeft een negatief reisadvies afgegeven voor Kroatië. 

 

  • In Istrië gaan de hotels en campings vanaf 11 mei weer open.
  • Restaurants en terrassen mogen weer open vanaf 11 mei.
  • Vanaf 11 mei gaan winkels, bibliotheken, musea , sportlocaties, speeltuinen, nationale parken en basisscholen weer open.
  • Sportscholen en fitnesscentra gaan vanaf 13 mei open.
  • Zwembaden, theaters en bioscopen gaan vanaf 18 mei weer open.
  • Openbaar vervoer tussen de steden wordt hervat.
  • Middelbare scholen en universiteiten blijven gesloten.
  • Binnenlandse vluchten worden vanaf 11 mei hervat.
  • Het openbaar vervoer tussen steden is hervat, inclusief lucht-, land- en treinverkeer, evenals bootverbindingen naar eilanden

 

Algemene regels:

Afstand tussen personen: binnen 1 meter / buiten 2 meter

Mondkapje: verplicht in winkels en openbaar vervoer

Groepsvorming: toegestaan tot maximaal 10 personen

Boetes: op het niet naleven van de regels staan forse boetes.

Hand geven: wordt afgeraden

Lockdown: is niet meer van toepassing

 

Grenzen:

 

Grenscontroles tussen de meeste Europese landen zijn vanaf 15 juni opgeheven! 

 

Kroatië laat weer (toeristische) reizigers toe. De in- en uitreisbeperkingen zijn opgeheven, maar het kan zijn dat u aan de grens op symptomen wordt gecontroleerd. De lokale maatregelen die genomen waren tegen de verspreiding van het coronavirus zijn ook versoepeld.

 

Keep on dreaming ...

Nieuwsbrief
Meld je aan
Visuele controle