Veel gestelde vragen (FAQ)
Barbecue (bbq)
In verband met brandgevaar is het gebruik van een kolen bbq op de campings niet altijd toegestaan. Het management van de camping beslist hierover. Dit kan gedurende het seizoen gewijzigd worden. Een elektrische- of gas bbq is wel toegestaan. Op veel campings zijn speciale brandveilige stenen bbq's (plaatsen) aanwezig. Deze zijn vrij te gebruiken.
Moeten we dekbedden en kussens meenemen?
Nee, bij al onze accommodaties (bungalowtenten, safaritenten en mobile homes) zijn aanwezig:
- kussens
- dekbedden
Je moet alleen bedlinnen en hoeslakens meenemen of via ons huren. Het reserveren van bedlinnen kun je aangeven in het boekingsproces.
Is er bedlinnen te huur voor de bungalowtenten?
Ja, dat is mogelijk;
- 1 persoonsbed; € 18,50 per set.
- 2 persoonsbed; € 25,00 per set.
Het reserveren van bedlinnen kun je aangeven in het boekingsproces.
Is er bedlinnen te huur voor de safaritenten en mobile homes?
Ja, dat is mogelijk;
- 1 persoonsbed; € 18,50 per set.
- 2 persoonsbed; € 25,00 per set.
Het reserveren van bedlinnen kun je aangeven in het boekingsproces.
Zijn er ook handdoeken te huur?
Ja, ook dat is mogelijk;
- 2 x kleine handdoeken; € 11,00 per pakket.
- 2 x grote badlakens; € 18,50 per pakket.
Het reserveren van handdoeken kun je aangeven in het boekingsproces.
Mogen er huisdieren mee?
Ja, er mogen huisdieren mee in de bungalowtenten. De kosten hiervoor zijn € 12,- per dag.
Huisdieren zijn niet toegestaan in de safaritenten en de mobile homes.
Het reserveren van een huisdier kun je aangeven in het boekingsproces.
Belangrijk: op camping Lanterna zijn bepaalde hondenrassen niet toegestaan. Zie bijgaand de hondenrassen die niet welkom zijn op camping Lanterna.
Is er een kinderbedje en kinderstoel (babypakket) te huur?
Ja, er is een kinderbedje en kinderstoel te huur. De kosten (samen) zijn € 3,50 per dag.
Belangrijk: je moet zelf bedlinnen en dekens meenemen. Dit is ook niet te huur.
Het reserveren van een babypakket kun je aangeven in het boekingsproces.
Hoe laat kunnen we aankomen op de camping?
Je kunt inchecken vanaf 16.00 uur tot 21.00 uur. Mocht je later aankomen, meld dit van te voren, zodat wij hier rekening mee kunnen houden. Arriveer je eerder, houd er dan rekening mee dat je nog niet de accommodatie in kunt. Uiteraard kun je wel van de faciliteiten op de camping gebruikmaken. Bij het uitchecken moet je de accommodatie uiterlijk om 10.00 uur hebben verlaten.
Wie doet de eindschoonmaak?
De eindschoonmaak moet je bij sommige accommdaties zelf doen. Mocht je dit door onze medewerkers willen laten doen dan kun je hiervoor kiezen. Wij rekenen voor het schoonmaken van:
- een bungalowtent € 50,-
- een safaritent € 55,-
Het reserveren van de schoonmaak kun je aangeven in het boekingsproces.
Is er soms ook een verplicht eindschoonmaak?
Ja, bij onderstaande campings / accommodaties is de eindschoonmaak verplicht. Deze wordt in het boekproces berekend.
- Camping Bijela Uvala / mobile homes (€ 60,-) / safaritent met sanitair (€ 55,-) / safaritent zonder sanitair (€ 40,-) / bungalowtent (€ 35,-)
- Camping Zelena Laguna / mobile homes (€ 60,-) / safaritent zonder sanitair (€ 40,-)
- Camping Lanterna / mobile homes (€ 60,-) / safaritent zonder sanitair (€ 40,-) / bungalowtent (€ 35,-)
- Camping Ulika / safaritent met sanitair (€ 55,-)
- Camping Valkanela / safaritent met sanitair (€ 55,-) / safaritent zonder sanitair (€ 40,-) / bungalowtent (€ 35,-)
- Camping Koversada / safaritent zonder sanitair (€ 40,-)
- Camping Polari / safaritent met sanitair (€ 55,-)
- Camping Vestar / safaritent met sanitair (€ 55,-)
Geven de foto's en plattegronden precies weer wat ik kan verwachten?
Foto’s en plattegronden zijn belangrijk om een goed beeld te krijgen van de camping en de indeling- en ligging van de accommodaties.
Omdat er meerdere accommodaties van hetzelfde type zijn, kunnen er verschillen in kleur- of indeling zijn.
Omdat een camping regelmatig vernieuwd en verbeterd, is het belangrijk om te weten dat foto’s dan ook een impressie geven van wat je kan verwachten.
Waar zijn er electrische laadpalen te vinden in Kroatië?
Ga je op vakantie met een electrische- of hybride auto? Plan dan je vakantie goed, want het aantal laadpunten in Kroatie is nog beperkt.
In de omgeving van Umag, Porec, Rovinj, Pula en Krk zijn diverse laadstations te vinden.
Wil je weten waar je je auto kan opladen? Klik hier voor een overzichtskaart. (Let op; voor details over de laadstations moet je je aanmelden).
Zijn er altijd Nederlandse mensen aanwezig?
Onze familie is altijd in de buurt!
Zijn er activiteiten het gehele seizoen voor kinderen?
In het voor- en naseizoen kan het voorkomen dat een aantal voorzieningen en activiteiten op de campings niet aangeboden worden. In het hoogseizoen is er meer dan genoeg te doen.
Moet er borg worden betaald?
Ja, bij aankomst; dit gaat via een borgformulier. Hiermee geef je een machtiging af tot maximaal € 100,-.
Bij vertrek en na controle (en goedkeuring) van onze beheerder wordt de machtiging ingetrokken.
Waar moet ik nog meer rekening mee houden?
De aangeboden vakanties, hoe luxe en comfortabel ook, blijven kampeervakanties. Speciaal voor mensen die nog nooit hebben gekampeerd is het van belang zich goed te realiseren dat onze campings in zijn algemeenheid zijn volgeboekt in de maanden juli en augustus. Wanneer rust en privacy de eerste eisen zijn die je aan je vakantie stelt, adviseren wij je om deze maanden te mijden. Ook in de maanden mei, juni en september is er volop zon en zijn er veel activiteiten. Een vakantie in het buitenland betekent ook andere mensen en gewoontes, een andere cultuur en andere normen en waarden. Dit is iets om bij jouw verwachtingen rekening mee te houden.
Waarom kom ik niet in aanmerking voor een bepaalde korting?
Gedurende het seizoen zullen er acties worden uitgezet ter promotie van ons product.
Kortingen of speciale acties hebben altijd een begin- en einddatum. Heb je voor de start van een bepaalde actie al een reservering gemaakt, dan heb je geen recht op restitutie. Kortingen zijn niet combineerbaar, met uitzondering van de "korting laagseizoen".
Voorkeur/preferentie
Het doorgeven van een voorkeur (preferentie) is mogelijk. Dit kun je aangeven in stap 3 van het boekingsproces bij “Opmerkingen”. Hier zijn geen kosten aan verbonden.
Wij proberen zo veel mogelijk met jouw voorkeur rekening te houden. Een voorkeur is echter geen garantie. Het kan dan ook voorkomen dat wij niet aan jouw voorkeur kunnen voldoen. Boek je vroeg in het seizoen, dan is de kans dat wij de voorkeur kunnen honoreren groter dan bij boekingen kort voor aankomst.
Wanneer moet ik betalen?
Voor reserveringen, gemaakt tot 1 maart 2024:
- Je aanbetaling bij de boeking is slechts € 99,- (binnen 7 dagen na reservering te betalen).
- Op 1 maart 2024 hoeft pas de resterende aanbetaling (20%) te worden voldaan.
- De restantbetaling hoeft pas 50 dagen voor aankomst betaald te worden.
- Belangrijk: reserveringen binnen 50 dagen voor aankomst moet je in één keer voldoen.
Voor reserveringen, gemaakt na 1 maart 2024:
- De aanbetaling (20%) moet gedaan worden binnen 14 dagen na boekingsdatum.
- De restantbetaling hoeft pas 50 dagen voor aankomst betaald te worden.
- Belangrijk: reserveringen binnen 50 dagen voor aankomst moet je in één keer voldoen.
Ik moet mijn reis annuleren. Hoe gaat dat?
Het kan helaas gebeuren dat je de reservering door onvoorziene omstandigheden moeten annuleren.
Hiervoor brengen wij kosten in rekening.
- Bij annuleringen tot 50 dagen voor de aankomst worden er geen kosten in rekening gebracht.
- Bij annuleringen tussen 50 en 28 dagen voor aankomst wordt 60% van de reissom in rekening gebracht.
- Bij annuleringen tussen 27 en 1 dag voor aankomst wordt 90% van de reissom in rekening gebracht.
- Bij annuleringen op de dag van aankomst wordt de volledige reissom in rekening gebracht.
Belangrijk: het annuleren van een reservering kan alleen schriftelijk op werkdagen tussen 09.00-17.00 uur.
- Heb je een annuleringsverzekering via ons afgesloten en valt de reden van annulering onder de voorwaarden van de verzekering, dan zullen wij je begeleiden bij de afhandeling. Voor informatie klik hier.
- Heb je een annuleringsverzekering via derden afgesloten, dan kun je de annuleringskostenfactuur gebruiken voor de afhandeling.
Ontvangen wij reisdocumenten?
Zodra wij de gehele betaling hebben ontvangen, ontvangt je per e-mail een voucher en een introductiebrief.
Wat is bij de reissom inbegrepen?
De huurprijzen zijn inclusief:
- campingkosten
- personen
- gas
- water
- elektriciteit
- parkeerplaats voor 1 auto
- toeristenbelasting
- schoonmaak (indien verplicht)
Kan ik campings combineren?
Natuurlijk kun je campings combineren. Voor advies op maat kun je het beste direct contact met ons opnemen.
Is er WIFI op de campings?
Ja, op alle campings is er gratis WIFI. Deze wordt door de camping aangeboden. Easyatent heeft op de kwaliteit van de ontvangst geen invloed.